Digital Annonsering

Nettrafikk er et digitalbyrå som jobber med hele spekteret av digital annonsering. Vi er Google Premier partner og har vunnet prisen for årets byrå tre år på rad.

Vår metode ved å bruke innsikt og data sikrer en strategi som gjør at du slipper å synse om hva som fungerer, og ikke. Vi finner intensjonen til dine brukere, kartlegger kundereisen og iverksetter tiltak som presterer. Vi tar vare på merkevaren din samtidig som vi sikrer at du når dine forretningsmål.
– Kort forklart: Fokus på ROI gjennom datadrevet tiltak!

I dag håndterer vi noen av Norges sterkeste merkevarer og kunder som er avhengig av at deres digitale markedsføring presterer optimalt. De har valgt Nettrafikk som sin partner rett og slett fordi vi sammen gjør dem lønnsomme!

Hos oss jobber det kun høyt sertifiserte konsulenter som virkelig er eksperter på sitt fagfelt. Ta kontakt for å få vite mer.

Google ads – søkemotorannonsering (SEM)

Google ads, som tidligere het Google Adwords er fellesbetegnelsen for alle Googles annonseprodukter. Søkemotorannonsering beskriver den delen som er knyttet til søkemotorene. En viktig del av SEM er å kjøpe relevant søkeord, til riktig pris. Skrive annonsetekster som selger og optimalisere annonsene ut i fra den data vi analyserer.

Google er den desidert største søkemotoren, men det finnes flere (som Microsoft ads, tidligere Bing Ads). Nettrafikk kan dem alle! Vi er datadrevet, benytter maskinlæring til å automatisere hvor det er nyttig, mens vi skreddersyr annonseringen der det gir best effekt.

Displayannonsering – bannerannonsering 

Ønsker du å ivareta eller styrke merkevaren din? Eller har du en spesifikk målgruppe du trenger å spisse deg mot? Da kan displayannonsering være riktig kanal for deg.

Nettrafikk benytter displayannonsering for noen av Norges sterkeste merkevarer hver eneste dag. Sammen med deg planlegger vi hvordan vi kjøper displaykampanjer optimalt, og når man ikke skal gjøre det. Våre displayeksperter vet når en bør kjøpe remarketing, statiske bannere eller bannere med bevegelige elementer. Og hvordan disse bør kombineres sammen med resten av din mediemiks.

Som Google Premium Partner jobber vi tett med Google og har tilgang til de nyeste funksjonene og løsningene – før andre. Dette gir deg som kunde av oss store konkurransefortrinn. Vi håndterer plattformer som Google Display Nettverk (GDN), AdForm, Diar, Kobler.

Programmatiske kjøp 

Programmatiske annonsekjøp gjøres i sanntid (RTB – real time bidding). Det vil si at annonsørene byr for å kjøpe annonseplasser til en bestemt målgruppe via en børs, i sanntid. Ved å målrette seg mot de en ønsker skal se annonsen, heller enn spesifikk nettsteder er det ikke like vesentlig hvilke nettsteder annonsene vises, mer hvilke nettsteder målgruppen besøker.

Gjør man programmatiske kjøp korrekt, samt overvåker ved å se på riktige og viktige parametre kan slike annonsekjøp gi svært gode resultater.

Videoannonsering

Nettrafikk har lang og ikke minst bred erfaring med videoannonsering. Vi er i følge Google Dublin en av byråene i Norge som er lengst fremme på YouTube-annonsering. Vi vet hvordan du benytter videoannonsering for å øke merkevarekjennskap, eller for å øke kunnskap. Hvordan benytter man video med fokus på konverteringer, og for å møte brukerne i de ulike fasene i kundereisen. Video har utallige muligheter – Nettrafikk kan de fleste!

Ta kontakt for å høre hvordan vi anbefaler å benytte video

Var denne artikkelen nyttig?
Ring oss
Send en e-post