Hvordan skrive målrettede artikler på siden

27/03/2013 - - Nettrafikk
Share on LinkedInShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Alle bedrifter og private som eier et nettsted har som mål å få mest mulig besøkende inn på nettsiden sin. Grunnene kan variere, alt fra blogging til salg av varer og tjenester.

Målrettede ArtiklerFor at kunder og besøkende skal finne frem til deg , må du være synlig på Google, det vil si at siden din er søkemotoroptimalisert. Søkemotoroptimalisering er et fag i seg selv og er tidskrevende, men lønner seg i lengden fremfor alle andre markedsføringstiltak. Under er et konkret tips om hvordan du kan skrive artikler for å fange opp akkurat de brukerne/kundene som du er ute etter.

For å få flere potensielle kunder inn på websiden ditt, må du gjøre siden til en behjelpelig ressurs som kan løse de “vanligste” problemene som kundene/brukerne  støter på. Sett deg ned og ha en “brainstorming”, lag en liste over de vanligste spørsmålene som dine potensielle kunder ville stilt for å løse sine problemer. Skriv ned korte svar – 250 til 400 ord – til hvert problem .Gjør deretter hvert av svarene til en ny side på nettstedet ditt. Link til disse fra en egen meny eller fra relevant tekst som du allerede har på siden,slik at de er lette å finne og sitter høyt oppe i hierarkiet på siden.

Å lage nye sider med nyttig innhold på nettsiden din er som å legge ut ekstra fiskernett bak fiskebåten din. Jo flere nett du har lagt ut, jo flere fisk – eller besøkende og kunder kommer du til å fange opp. Nettrafikk hjelper bedrifter med webdesign,  webutviklingwebanalyse og søkemotorannonsering. Les om SEO på Wikipedia.

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!