Gulltaggen 2017: kunstig intelligens og ekte følelser

28/04/2017 - - Nettrafikk / 2 minutter lesetid (300)
Share on LinkedInShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

kunstig intelligens og ekte følelserFokuset var rettet fremover på årets Gulltaggen-konferanse, som gikk av stabelen på Folketeateret i Oslo 27. april. Med tittelen Marketings New World Order ble vi både forespeilet en fremtid hvor robotene tar fullstendig over til økt fokus på bærekraftige bedrifter og nærere relasjoner til kundene – for ikke å snakke om tenåringenes hemmelige liv.

Tenåringer og bærekraftige bedrifter

Globalisering er ut, nå er det globale nettverk med lokal ekspertise som gjelder. Kort sagt gjelder det å kjenne sine kunder, helt ned til den minste detalj. Bortsett fra om målgruppen din er 13 år gamle jenter, da kan du bare glemme å prøve og følge med. Lina Aas-Eng fra POL hadde gitt foredraget sitt den passende tittelen Aldri mer 13, og det er bare å krysse fingrene for at de vokser fra de hemmelige mobbenettverkene innen de arver verden.

En verden som i følge Petter Gulli fra Good Morning kan reddes hvis vi bare skjerper oss, tenker bærekraftig og ikke påberoper oss moral og sosial samvittighet bare fordi det er trendy – og kjøper t-skjortene våre på Filippa K.

Magisk markedsføring

Vi har alle muligheter til å nå helt frem til kundene våre, og skape unike brukeropplevelser. Selv om vi vet at det bare dreier seg om algoritmer og data, er det fortsatt stas for kunden å få en personlig bursdagshilsen fra strømleverandøren eller et “takk for sist, Susanne” fra flyvertinna (forutsatt at kunden heter Susanne, da…) Alex Hunter, tidligere Online Marketing-sjef i Virgin Group, sammenlignet det med tryllekunst, og ba oss innstendig om ikke å avsløre triksene. Vi vet jo godt at assistenten ikke blir sagd i to i virkeligheten, men det er allikevel topp underholdning!

Kort sagt handler det om å se menneskene bak tallene, og lage innhold som engasjerer, som vekker følelser og starter samtaler. For når robotene tar over, hva annet har vi enn hverandre?

I mellomtiden har vi rådgivere av kjøtt og blod som kan hjelpe deg og din bedrift med alt fra SEO til sosiale medier! Ta kontakt på post@nettrafikk.no eller telefon +4721399411.

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!