Instagram tester shopping direkte fra appen

02/11/2016 - - Nettrafikk
Share on LinkedInShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Instagram har lenge blitt brukt til inspirasjon, og i følge en intern undersøkelse følger 50% av Instagram-brukere bedrifter, og 60% av brukerne sier de har oppdaget nye produkter og tjenester på Instagram.

Nå vil Instagram teste at man kan shoppe direkte fra appen. Fra og med neste uke vil 20 merkevarer i USA teste ut funksjonen som gjør at man kan “tagge” produktene med produktnavn og pris og bli ført direkte inn til nettsiden ved å trykke på produktet.

Kate Spade tester ut ny shopping funksjon på Instagram.

Kate Spade er en av merkevarene som skal teste denne funksjonen – Instagram

Her kan du se en video om hvordan det vil fungere:

Nye funksjoner som blir testet av Instagram:

En av de nye funksjonene vil være at hver post vil få en “tap to view”-ikon, som lar brukerne trykke på ikonet for å se opptil fem tilgjengelige produkter og priser, og som igjen leder til mer informasjon om det du leter etter, som gjør at man kan finne mer informasjon mens man fortsatt er inne i Instagram. Når man trykker “Shop now” vil man bli ført ut av Instagram og inn på nettsiden hvor man kan kjøpe produktet.

Som nevnt vil denne funksjonen først testes i USA, det er kun 20 merkevarer som er med i testrunden og det er kun utvalgte iOS-brukere som vil se den nye oppdateringen, så vi i Norge må nok smøre oss med tålmodighet før vi får testet dette.

Behov for hjelp med Instagram eller andre sosiale medier?

Nettrafikk kan hjelpe med alt fra strategi, til tilstedeværelse og annonsering på Instagram og andre sosiale medier. Ta kontakt med oss på +47 21 39 94 11 eller post@nettrafikk.no.

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!