Er du vår nye tekniske SEO-spesialist?

Nettrafikk har et av de mest kompetente SEO-miljøene i Norge og har vokst kraftig de siste årene. Som teknisk SEO-spesialist i Nettrafikk vil du kunne jobbe med noen av Norges største merkevarer, som OneCall, KID, GodtLevert, Sbanken, Komplett Bank, Peppes Pizza, Fargerike og Fabel. I 2019 hadde Nettrafikk en omsetning på 65 millioner.
Brenner du for innsikt og analyse? Du vil i denne rollen få ansvar for å implementere og måle sporing, samt bidra til å optimalisere våre kunders nettsider til å prestere optimalt.
VI SØKER DEG SOM:
- Har en grunnleggende forståelse for hvordan søkemotorer vurderer en nettside og og dets innhold
- Har erfaring med HTML, Javascript, CSS og/eller andre programmeringsspråk
- Kjenner til ulike metodikker for analysering av ulike typer nettsteder
- Kan utforme en teknisk SEO-strategi for en kundes nettsted
- Har gode kommunikasjonsegenskaper ved å delta aktivt i workshops, kundemøter og kundedialog
- Har god erfaring med analyseverktøy som Google Analytics og Google Tag Manager
- Har erfaring med ulike publiseringsløsninger
- Er proaktiv i kundeforholdet og liker å teste nye løsninger, for å skape best mulig effekt for kunden
- Har erfaring med strukturerte data og Wikidata og kjenner til effekten av hensiktsmessig og korrekt utnyttelse og implementering av disse
- Liker å holde deg oppdatert på nye arbeidsmetodikker, verktøy og algoritmeoppdateringer
- Kan utvikle rapporter, presentasjoner og dashboards som fremstiller progresjonen til kundene
- Kan utføre hastighetsanalyse for en kundes nettsted, samt kunne implementere hastighetsforbedrende tiltak
OM NETTRAFIKK:
Nettrafikk ble etablert i 2012 og er i dag en del av Mood-gruppen, med mediebyrået Mood Communication og sosiale medier-byrået Smood Social som søsterselskaper.

Mood/Nettrafikk
Mood, med Nettrafikk som den digitale avdelingen, ble kåret til årets byrå i 2018, 2019 og i 2020. Prisen er et resultat av ønsket om å alltid gjøre ting bedre. Hos oss settes det av tid til egenutvikling, og vi streber etter å gjøre det lille ekstra som gir oss forsprang på konkurrentene.
Nettrafikk holder til på Grünerløkka, rett ved siden av Akerselven i Nedre gate 5. Her er det høyt under taket i vårt kontorfellesskap med Mood Communication og Smood. Mathallen og restauranter ligger bekvemmelig til når noe skal markeres.
Vi tilbyr:
- Et svært hyggelig og kompetent SEO-miljø
- En sentralt plassert arbeidsplass i flotte lokaler
- En sentral rolle i temaet hvor du vil bidra til å styrke Nettrafikk sin tekniske leveranse for våre kunder
- 20 % av arbeidshverdagen er satt av til faglig– og selskapsutvikling
- Et godt sosialt arbeidsmiljø hvor man kan glede seg til å dra på jobb
- Frihet under ansvar
- Veldig god kantine i tillegg til eget kjøkken
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser
- Og siden du kommer til å jobbe mye foran en skjerm – en ergonomisk stol og hev-senk pult
- Trives med å jobbe selvstendig og løsningsorientert
ER DU PERSONEN VI LETER ETTER?
Send en søknad per e-post til sg@nettrafikk.no. Ta også gjerne kontakt med Slavisa Gacic på 928 45 285 eller Lasse Torstenson på 918 41 435.
Søknader per epost er fint om merkes “Teknisk SEO-spesialist” i emnefeltet.
Vi vil ta kontakt med alle aktuelle kandidater fortløpende, og setter opp intervjuer på tidspunkter som passer deg.
Og om du ønsker å forberede deg. Her er 12 spørsmål vi kan finne på å stille deg i et intervju:
- Hvilke analyseverktøy har du erfaring med?
- Hvordan holder du deg oppdatert på fagfeltet?
- Hvordan vil du gå frem for å få en ny side raskt indeksert hos Google?
- Hvilken funksjon har robots.txt og .htaccess filene?
- Hvordan installere Facebook-pixler og hendelser som “legg i handlekurv” på Facebook?
- Hvordan installeres Ecommerce via Google Tag Manager?
- Hvordan måle hendelser på et nettsted i form av klikk på CTA-knapper, nedlasting av filer og klikk på telefonnumre og hvordan sette opp dette i Google Analytics og Google Tag Manager?
- Hvordan sikre at en nettsides Robots.txt-fil er satt opp korrekt?
- Hvilke tiltak har du best erfaring med for å forbedre hastigheten til et nettsted?
- Hvordan sikre at et nettsted er optimalisert for bruk på mobil?
- Når du får en ny kunde – hvordan ville du utført en teknisk audit for en kundes nettsted, samt kundens Google Analytics og Google Tag Manager?
- Hva er cloaking?