Er du vår nye tekniske SEO-spesialist?

Nettrafikk-teamet søker teknisk SEO-spesialist

Nettrafikk har et av de mest kompetente SEO-miljøene i Norge og har vokst kraftig de siste årene. Som teknisk SEO-spesialist i Nettrafikk vil du kunne jobbe med noen av Norges største merkevarer, som OneCall, KID, GodtLevert, Sbanken, Komplett Bank, Peppes Pizza, Fargerike og Fabel. I 2019 hadde Nettrafikk en omsetning på 65 millioner.

Brenner du for innsikt og analyse? Med en stadig voksende kundegruppe og økt behov for teknisk assistanse, ønsker vi nå å utvide vårt SEO-team med en teknisk SEO-spesialist. Du vil i denne rollen få ansvar for å implementere og måle sporing, samt bidra til å optimalisere våre kunders nettsider til å prestere optimalt. 


VI SØKER DEG SOM:

  • Har en grunnleggende forståelse for hvordan søkemotorer vurderer en nettside og og dets innhold
  • Har erfaring med HTML, Javascript, CSS og/eller andre programmeringsspråk
  • Kjenner til ulike metodikker for analysering av ulike typer nettsteder
  • Kan utforme en teknisk SEO-strategi for en kundes nettsted
  • Har gode kommunikasjonsegenskaper ved å delta aktivt i workshops, kundemøter og kundedialog
  • Har god erfaring med analyseverktøy som Google Analytics og Google Tag Manager
  • Har erfaring med ulike publiseringsløsninger
  • Er proaktiv i kundeforholdet og liker å teste nye løsninger, for å skape best mulig effekt for kunden
  • Har erfaring med strukturerte data og Wikidata og kjenner til effekten av hensiktsmessig og korrekt utnyttelse og implementering av disse
  • Liker å holde deg oppdatert på nye arbeidsmetodikker, verktøy og algoritmeoppdateringer
  • Kan utvikle rapporter, presentasjoner og dashboards som fremstiller progresjonen til kundene
  • Kan utføre hastighetsanalyse for en kundes nettsted, samt kunne implementere hastighetsforbedrende tiltak


OM NETTRAFIKK: 

Nettrafikk ble etablert i 2012 og er i dag en del av Mood-gruppen, med mediebyrået Mood Communication og sosiale medier-byrået Smood Social som søsterselskaper.

Nettrafikk er Google Partner

Mood/Nettrafikk

Mood, med Nettrafikk som den digitale avdelingen, ble kåret til årets byrå i 2018, 2019 og i 2020. Prisen er et resultat av ønsket om å alltid gjøre ting bedre. Hos oss settes det av tid til egenutvikling, og vi streber etter å gjøre det lille ekstra som gir oss forsprang på konkurrentene. 

Nettrafikk holder til på Grünerløkka, rett ved siden av Akerselven i Nedre gate 5. Her er det høyt under taket i vårt kontorfellesskap med Mood Communication og Smood. Mathallen og restauranter ligger bekvemmelig til når noe skal markeres. 


Vi tilbyr:

  • Et svært hyggelig og kompetent SEO-miljø
  • En sentralt plassert arbeidsplass i flotte lokaler
  • En sentral rolle i temaet hvor du vil bidra til å styrke Nettrafikk sin tekniske leveranse for våre kunder
  • 20 % av arbeidshverdagen er satt av til faglig– og selskapsutvikling 
  • Et godt sosialt arbeidsmiljø hvor man kan glede seg til å dra på jobb
  • Frihet under ansvar
  • Veldig god kantine i tillegg til eget kjøkken
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser
  • Og siden du kommer til å jobbe mye foran en skjerm – en ergonomisk stol og hev-senk pult
  • Trives med å jobbe selvstendig og løsningsorientert


ER DU PERSONEN VI LETER ETTER?

Send en søknad per e-post til sg@nettrafikk.no. Ta også gjerne kontakt med Slavisa Gacic på 928 45 285 eller Lasse Torstenson på 918 41 435.

Søknader per epost er fint om merkes “Teknisk SEO-spesialist” i emnefeltet.

Vi vil ta kontakt med alle aktuelle kandidater fortløpende, og setter opp intervjuer på tidspunkter som passer deg.

Og om du ønsker å forberede deg. Her er 15 spørsmål vi kan finne på å stille deg i et intervju:

  1. Hvilke analyseverktøy har du erfaring med?
  2. Hvordan holder du deg oppdatert på fagfeltet?
  3. Hvordan vil du gå frem for å få en ny side raskt indeksert hos Google?
  4. Hvilken funksjon har robots.txt og .htaccess filene?  
  5. Hvilke CMS har du erfaring med?
  6. Hvordan installere Facebook-pixler og hendelser som “legg i handlekurv” på Facebook?
  7. Hvordan installeres Ecommerce via Google Tag Manager?
  8. Hvordan måle hendelser på et nettsted i form av klikk på CTA-knapper, nedlasting av filer og klikk på telefonnumre og hvordan sette opp dette i Google Analytics og Google Tag Manager?
  9. Hvordan sikre at en nettsides Robots.txt-fil er satt opp korrekt?
  10. Hvilke tiltak har du best erfaring med for å forbedre hastigheten til et nettsted?
  11. Hvordan sikre at et nettsted er optimalisert for bruk på mobil?
  12. Når du får en ny kunde – hvordan ville du utført en teknisk audit for en kundes nettsted, samt kundens Google Analytics og Google Tag Manager?
  13. Hvordan avdekke en nettsides potensiale når det kommer til strukturerte data og Wikidata? Og hvilke resultater har du sett at disse tiltakene har gitt for dine kunder?
  14. Hva er cloaking?
  15. Beskriv på hvilken måte du har vært proaktiv for en kunde og hvilke resultater dette har skapt

Send inn søknad her

Var denne artikkelen nyttig?
Ring oss
Send en e-post