Slik rekker du IKKE å ta imot alle henvendelser!

09/05/2014 - - Nettrafikk
Share on LinkedInShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Mail Boxes ETC. kontaktet Nettrafikk AS i januar med ønske om å øke innkommende henvendelser. Etter en gjennomgang av dagens markedsaktiviteter, deres styrker i forhold til andre i bransjen og en søkeordsanalyse med kartlegging av hva potensielle kunder søker etter, var konklusjonen annonsering via Google AdWords.

Økning i antall henvendelser!

Mail Boxes ETC har tidligere testet Google AdWords med varierende resultater. Konklusjonen på det tidspunktet var at Google AdWords ikke presterte som forventet. Investeringen forsvarte knapt inntekten på samme tidspunktet. Hovedmålet var å få enda flere henvendelser via nettsiden, men ikke minst å få flere varierte henvendelser, og dermed utvide kundegruppen sin. Tjenestespekteret inkluderer frakt, pakking, oppbevaring og trykk- og kopitjenester.

Mailboxes ETC

I løpet av februar og mars oppnådde vi meget gode resultater, totalt mottok Mail Boxes ETC. 155 målbare henvendelser fra potensielle kunder. På dette brukte vi ca. 11 000 NOK. Dette tilsvarer ca. 71 NOK per konvertering, noe som er meget bra innenfor en bransje med mye hard og tøff konkurranse.

«Vi er meget fornøyd med at vi har fått så mange henvendelser gjennom denne perioden. Spesialt bra er det at vi også har fått mange andre henvendelser enn bare frakt.»

Sitat: Mail Boxes ETC.

Men verken vi eller kunden ønsket å hvile på laurbærene. Ved hjelp av dataene fra de to første månedene, fortsatte vi optimaliseringsjobben av kontoen. Vi la til negative søkeord, pauset ord som ikke fungerte, justerte bud og endret annonsetekster, alt sammen med konverteringer i fokus. Nå som april er over kan vi se tilbake på en måned med hele 149 konkrete henvendelser, med et forbruk på kun 9 000 NOK. Dette tilsvarer ca. 60 NOK per nye potensielle kunde. Ikke bare får Mail Boxes ETC. flere kunder enn tidligere, kostnadene er også mye lavere.

«Noen dager har vi ikke engang rukket å komme gjennom alle henvendelsene!»

Sitat: Mail Boxes ETC.

Mail Boxes ETC. tilbyr et bredt spekter av tjenester for sine kunder, og har alltid 100% fokus på service, høy kvalitet på varer og tjenester, samt fornøyde kunder. Vi i Nettrafikk er stolte av å få lov til å samarbeide med en slik kunde, det gjør vår jobb mye enklere.

Vi gleder oss til veien videre, og til et fortsatt godt samarbeid med Mail Boxes ETC.

Mailboxes ETC

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!