Hopp til innholdet

Digital annonsering

Hvordan oppnår du best effekt av digital annonsering? Timing, treffsikkerhet og målrettede annonser har mye å si i betalte digitale kanaler, og med en velfungerende digital strategi kan du drive resultatorientert markedsføring på en kostnads-smart måte.

nettrafikk-1646.jpg – Nettrafikk
Betalt synlighet på nett

Hva er digital annonsering?

Digital annonsering er markedsføring ved hjelp av betalte kanaler på internett.

Dette kan for eksempel være annonser i søkeresultatene, tekst og bilder i en nettavis eller i sosiale medier.

Hva ønsker du å oppnå?

Strategi for betalt annonsering

Siden en stadig større del av markedsføringsbudsjettene brukes på digital annonsering, er det viktig at du får igjen for den satsingen du gjør.

For størst mulig gevinst, bør du derfor sørge for å ha en solid strategi for annonseringen.

Hva ønsker du å oppnå og hvordan skal du oppnå dette?

Det finnes mange ulike former for digital annonsering, så etter du har funnet ut hvem du vil nå og hvilket budskap du vil dele, må du finne ut av hvilke digitale kanaler det er best å gjøre dette i.

Søkemotorannonsering (SEM) – Nettrafikk

Søkemotorannonsering (SEM)

Hvordan havner du på topp i Google og trekker relevant trafikk inn til nettsiden din?

Søkemotorannonsering beskriver annonser som er knyttet til søkemotorene. Ved å kjøpe relevante søkeord til riktig pris, skrive annonsetekster som selger og optimalisere annonsene ut ifra analysert data, vil du effektivt kunne skape synlighet for din merkevare.

Programmatisk annonsering – Nettrafikk

Programmatisk annonsering

Hvordan treffe målgruppen du ønsker og effektivisere både mediekjøp og mediesalg, samtidig som du holder kontroll på kostnader?

Programmatisk annonsering, ofte bare kalt "programmatic", er en digital og automatisert måte for kjøp og salg annonseplasser fra publisister (medier).

Denne måten å drive digital annonsering kan ha stor innvirkning på effektivitet og performance i din bedrift.

Displayannonsering – bannerannonsering – Nettrafikk

Displayannonsering – bannerannonsering

Hvordan kan du spisse deg mot en spesifikk målgruppe samtidig som du styrker og ivaretar merkevaren din?

Med displayannonsering, eller bannerannonsering, annonserer du på nettsidene hvor målgruppen din befinner seg. Ved å kjøpe på riktig tidspunkt, benytte remarketing, statiske bannere og bannere med bevegelse kombinert med resten av din mediemiks, kan du med display raskt oppnå synlighet i din aktuelle målgruppe.

Google eller Bing?

Google er den desidert største søkemotoren, med en markedsandel på over 90 %. Google Ads, tidligere Google Adwords, er fellesbetegnelsen for alle Googles annonseprodukter.

Når du legger din strategi for digital annonsering bør du imidlertid ikke utelukke annonsering i andre søkemotorer. Det er faktisk trafikk å hente også eksempelvis hos Bing. Til dette kan du benytte Microsoft Ads, tidligere Bing Ads.

Best effekt for din merkevare får du ved skreddersydd annonsering.

Papirfly til illustrasjon for retargeting. – Nettrafikk

Remarketing

Har besøkende vært inne på nettsiden din uten at du har fått konvertering?

Remarketing, også kalt retargeting, er en ypperlig måte å gjenoppta kontakten med potensielle kunder som ikke har konvertert ennå. Følg opp de som har vist interesse uten å legge igjen spor, og minn dem på produktene eller tjenestene du tilbyr.

Hender som holder iPhone med YouTube til illustrasjon for videoannonsering. – Nettrafikk

Videoannonsering

Hvordan benytte video med fokus på konverteringer, og hvordan sikre at du møter brukerne i alle de ulike fasene av kundereisen?

Videoannonsering blir stadig viktigere – formatet blir prioritert av søkemotorer og er med å engasjere brukerne. Det er en god kanal for å styrke merkevarekjennskap og øke kunnskap, og mulighetene er utallige!

Hvorfor benytte et digitalbyrå? – Nettrafikk

Hvorfor benytte et digitalbyrå?

Digital annonsering er et omfattende felt.

Selv med de beste tipsene tilgjengelig, er det altfor mye jobb å skulle være ekspert på alle de viktige feltene samtidig som du skal holde deg oppdatert på de nyeste trendene i markedet.

Derfor bør du benytte et digitalbyrå.

Kompetanse

Du slipper å lære deg alt selv, fordi byrået har spisskompetanse, solid innsikt og forståelse for de ulike markedskanalene.

Effektiv tidsbruk

Du sparer deg for masse tid, fordi byrået tilpasser seg raskt, ser muligheter og utfordringer og vet hva som fungerer.

Fagmiljø

Du er i trygge hender fordi byrået er løpende oppdatert på trendene i markedet og det er god synergi mellom fagfeltene.

Verktøy

Du sparer penger, fordi byråene allerede er i besittelse av dyre verktøy som gir viktig innsikt i målgruppe og marked.

Sertifisert Premier Google-partner – Nettrafikk

Sertifisert Premier Google-partner

Vi er stolte av å være de blant topp 3 % av partnerbedriftene som oppnår de beste resultatene hvert kalenderår.

Merket angir at bedriften har utmerket seg gjennom bruken av Google-produkter. Det dreier seg om en sunn bedrift der kundene er fornøyde og forretningspraksisen er i tråd med Googles anbefalte fremgangsmåter.

Ansatte i Nettrafikk – Nettrafikk

Digitalbyrå i Oslo eller Norge for øvrig

Ønsker du hjelp til å bygge og gjennomføre en solid strategi for digital annonsering?  

Kontakt oss på våre sider, eller ring oss på +47 21 39 94 11, så tar vi en uforpliktende prat om hva du ønsker og hvordan vi som digitalbyrå kan hjelpe deg