Remarketing

Remarketing, eller retargeting som det også kalles, er en ypperlig måte å gjenoppta kontakten med potensielle kunder som ikke har konvertert ennå. Denne fremgangsmåten har blitt modnet over flere år, og brukes nå effektivt av mange av våre klienter.

Hva er remarketing?

De aller, aller fleste besøkende på et nettsted går videre uten å kjøpe noe. I snitt dreier det seg om drøyt 98% av brukerne. Disse menneskene har åpenbart en interesse av det som selges på siden de har besøkt, til tross for at det ikke ledet til et kjøp i denne omgang. Remarketing dreier seg om å gi dem en påminnelse om produktene de har vist interesse for samtidig som de besøker andre nettsteder. Dette oppnås ved å benytte diverse eksisterende reklamenettverk.

Remarketing

Ulike typer remarketing

Remarketing finnes i mange forskjellige former. De viktigste av dem er:

  • Standard remarketing: Viser annonser til tidligere besøkende når de er innom sider og applikasjoner som er knyttet til Googles Display Network.
  • Dynamic remarketing: Viser dynamiske annonser til tidligere besøkende som presenterer produktene og tjenestene de hadde interesse av.
  • Remarketing for mobil-applikasjoner: Viser annonser til dem som tidligere har brukt dine applikasjoner eller mobilside når de benytter andre applikasjoner eller andre mobile enheter.
  • Remarketing for søk-annonser: Viser annonser til tidligere besøkende som baseres på Google-søkene deres.
  • Video remarketing: Viser annonser til dem som har sett på dine videoer eller vært innom din YouTube-kanal når de anvender YouTube, leter etter Display Network-videoer, nettsider eller applikasjoner.

Remarketing

Hvorfor remarketing?

  • Det fungerer. Sannsynligheten for at brukeren skal kjøpe noe og bruke mer penger enn en gjennomsnittlig kunde er høy.
  • Man får fulgt opp potensielle kunder som allerede har vist en interesse for produktene eller tjenestene en selger.
  • Det er mer kostnadseffektivt å sikte seg inn på interesserte brukere enn å vise samme annonse til alle, uavhengig av hvem de er.
  • Stor rekkevidde. Du kan nå brukere som søker på Google og besøker noen av de over 2 millionene nettsider og applikasjoner som er del av Display Network.

Komme i gang

Det tar tid å komme i gang med remarketing. Informasjon om hvordan cookies fungerer må legges inn i brukervilkårene, og det tar en stund å bygge opp en solid brukermasse. Samtidig er det et av de mest effektive tiltakene for å øke antall konverteringer.

Kontakt Nettrafikk

Nettrafikk tar seg av hele prosessen for deg. Ring oss på +47 21 39 94 11 for en uforpliktende prat om dine muligheter for remarketing.

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!