SEO-prosessen

Hvordan spise en elefant? Svaret er som kjent ”én bit om gangen.” SEO-prosessen kan oppleves som like uoverkommelig når man innser hvor mange ulike oppgaver som er involvert. Derfor følger vi en prosedyre hvor alt er brutt opp i håndterbare deler. Vi tar én bit om gangen.

Fire faser i SEO-prosessen

SEO-prosessen til Nettrafikk følger en firepunkts plan for å hjelpe våre klienter med optimalisering av deres nettsteder. Etter en prat om forretningskonseptet og situasjonen i dag foretar vi en grundig analyse. Denne analysen danner grunnlaget for strategien videre. Vi blir enige om hvem som tar seg av hvilke gjøremål og starter implementeringen av det som må ordnes.Til slutt følger vi med på endringene i søkeresultater og andre nøkkeltall de påfølgende ukene. Dette resulterer i en rapport om hvordan SEO-prosessen har fungert.

Samtidig er søkemotoroptimalisering en kontinuerlig prosess. Når de grunnleggende SEO-faktorene er på plass vil vi fortsatt holde øye med sidene og følge våre klienter over flere år. Nettrafikk leverer kvalitet og solide resultater. Kortsiktige løsninger overlater vi til andre.

SEO-prosessen punkt for punkt

  1. SEO ProsessenAnalysedelen i SEO-prosessen

    1. Analyse av dagens nettsted
    2. Gjennomgang av innhold og funksjonalitet
    3. Søkeordanalyse
    4. Konkurrentanalyse
    5. Gjennomgang av brukeradferd
    6. Mobilvennlighet
  1. Strategidelen i SEO-prosessen

    1. Innholdsstrategi
    2. Optimalisering på siden
    3. Optimalisering utenfor siden
    4. Lenker
  1. Implementeringsdelen av SEO-prosessen

    1. Implementering av nytt/forbedret innhold
    2. Implementering av faktorer på siden
    3. Implementering av faktorer utenfor siden
    4. Implementering av lenker
  1. Ettersyn og rapporteringsdelen av SEO-prosessen

    1. Rapportering av progresjon og rangeringer i søkemotorene
    2. Overvåkning av konkurrenter og deres rangeringer
    3. Identifisering av nye oppgaver og videre arbeid med SEO

SEO ProsessenROI

Høyere ranking for et voksende antall nøkkelord leder ikke nødvendigvis til målbart bedre økonomisk resultat for alle. Noen bedrifter vil ha mer å tjene på å rette fokus mot spesifikke muligheter hvor det allerede er lagt inn ressurser, mens andre kan nyte godt av et bredere nedslagsfelt. Av den grunn er Nettrafikk opptatt av å forstå våre klienters forretningsmodeller og markedene det opereres i.

Det finnes ingen magiske løsninger som feier konkurrentene av banen. Isteden konsentrerer vi oss om et grunnfast utgangspunkt, og setter oss inn i kundenes situasjon for å se behov som ikke blir møtt av deres konkurrenter. Det gir valuta for pengene.

Kontakt Nettrafikk

Ring oss på +47 21 39 94 11 for en uforpliktende prat om SEO-prosessen. Vi svarer gjerne på spørsmål om fremgangsmåten og hvordan vi kan hjelpe deg til å bli synligere på nett.

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!