LinkedIn

LinkedIn er det fjerde største sosiale mediet i Norge, med snaut 1,2 millioner brukere, og helt klart det største profesjonelle nettverket. Har du en bedrift, bør du være tilstede på denne plattformen.
Fokuset er på faglig relevant innhold, og her kan du bygge merkevaren, og få følgere som er genuint interesserte i akkurat din bedrift eller bransje.

4 tips til bedrifter på LinkedIn

  1. Godt innhold er avgjørende! På LinkedIn handler det om å vise kunnskap, og å gjøre dette på en lettforståelig måte.
  2. Tenk langsiktig. Markedsfører du bedriftens tjenester mot andre bedrifter på LinkedIn, er det viktig å huske at beslutningstiden i bedriftsmarkedet ofte er ganske lang. I tillegg er kun 10% av brukerne logget inn daglig, så det vil ta lenger tid å nå målgruppen enn på for eksempel Facebook, hvor de fleste er innom flere ganger om dagen.
  3. Resirkuler godt innhold. En artikkel med tips kan med noen få grep bli til en artikkel om ting man bør unngå. Er du flink til å bytte layout og vinkling, kan innholdet få lang levetid.
  4. Har bedriften din ansatte med LinkedIn-profiler? Dette er med på å styrke bedriftens tilstedeværelse på LinkedIn, forutsatt at disse profilene er gode.

Vil du nå flere gjennom å annonsere på LinkedIn, finnes det flere ulike annonsetyper. Det er mulig å målrette annonsene svært nøyaktig, etter yrke, arbeidsgiver, ansvarsområde, stillingstittel osv. I mange tilfeller kan dette være fordelsaktig. LinkedIn har også et et eget verktøy for stillingsannonser.

Nettrafikk hjelper deg på LinkedIn

Vi har lang erfaring med å hjelpe bedrifter med sosiale medier. Ta kontakt med Nettrafikk på +47 21 39 94 11 eller post@nettrafikk.no.

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!