Tre nye funksjoner for Responsive displayannonser

03/04/2019 - - Nettrafikk / 2-3 min lesetid (325 ord)

Responsive annonser for displaynettverket hjelper deg med å tilpasse dine annonser til en stadig mer variert kombinasjon av innholdstyper og skjermstørrelser. I displayannonsene lastes flere annonseelementer opp (bilder, overskrifter, logoer og beskrivelse). Ved hjelp av Googles maskinlæringsmodell fastslås den optimale kombinasjonen av elementene for hver annonseplass. Annonsenes dynamiske karakter gjør at disse passer inn på langt flere annonseplasser enn standard bannerannonser. I tillegg kan de vises på YouTube, og bli plassert direkte i innboksen i Gmail. Dette gir følgelig større rekkevidde. Responsive bannerannonser kan erstatte eller supplere en standard bannerkampanje.

Nylig lanserte Google tre nye funksjoner til hvordan du kan forbedre displayannonsene og få bedre innsikt i resultatene.

Forbedret ytelse med video

60% av kundene sier at nettvideoer har gitt ideer og inspirasjon for deres kjøp.1. Nå kan responsive display annonser forbedres visuelt, med lyd og med bevegelse. Video vil vises i annonsene når det anslås at en video har størst sannsynligheten for konvertering. Anbefalt videoformatet er True View for Action med en handlingsoppfordrende Call-to-action som for eksempel «kjøp nå» eller «bestill her».

Responsive displayannonser bilder og logo
Responsive displayannonser eksempler

Få ny kreativ innsikt med kombinasjonsrapporten

Med den nye kombinasjonsrapporten kan du lære hvordan sammensetningen av de ulike kreativene fungerer. Denne nye rapporten viser deg de beste resultatkombinasjonene som genereres og du ser separate kombinasjoner basert på de ulike elementene.
Responsive display annonser

Lag bedre responsive displayannonser med poeng for annonsestyrken

Ved hjelp av poengkortet kan du sikre at dine responsive visningsannonser er satt opp for å lykkes. Google Ads kontrollerer at du har det optimale antallet unike overskrifter, bilder, beskrivelser og viser hvilke element som kan forbedres.
Responsive displayannonser

Med responsive bannerannonser kan du redusere tiden du bruker på administasjon og design annonseporteføljer. Dessuten vil du gjennom kontinuerlig optimalisering, kunne øke resultatene av alle visuelle elementer, tekst og budskap.

Har du spørsmål om banner- og videoannonsering, eller ønsker du å få hjelp med betalt søk ring oss på 23 39 94 11, eller send en epost til post@nettrafikk.no – så vil vi besvare spørsmål du måtte ha.  Vi tar gjerne et hyggelig møte og en kaffekopp for å se hvordan vi best kan hjelpe deg og din bedrift!

Kilde :1.https://www.thinkwithgoogle.com/data/online-video-shopping-statistics/ 

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Ring oss
Send en e-post