WordPress nettbutikk

15/07/2014 - - Nettrafikk
Share on LinkedInShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Nettrafikk benytter to ulike plattformer for salg på nett; Magento og WordPress. Sistnevnte egner seg best til de aller minste virksomhetene; i størrelsesorden 10-20 forskjellige produkter. Førstnevnte er bedre egnet til dem som har behov for håndtering av varelager, regnskapssystemer og salgsadministrasjon for større bedrifter.

Enkelt å lage nettbutikk i WordPress

WordPress nettbutikk er like enkel å administrere som en bloggside. Her er det bare å velge blant enorme mengder temaer, plukke ut plug-ins og legge inn vareutvalget. Vi anbefaler dette systemet for bedrifter med et begrenset antall produkter og privatpersoner som ønsker å selge egne varer.

Gode grunner til å prøve seg på netthandel

Nettbutikk i WordPress åpner nye muligheter for deg som ikke har kastet deg uti ennå:

WordPress nettbutikk - tastatur

  • Overvinn geografiske begrensninger. Hvis du har en fysisk butikk er ikke virksomheten lenger innskrenket til lokalområdet.
  • Få nye kunder med synlighet på nett. Fysiske butikker er drevet av merkevarebygging og relasjoner. I tillegg til disse to faktorene er e-handel også drevet av trafikk fra søkemotorer. Det er ikke uvanlig at nye kunder har fulgt resultatene fra søkemotorer og havnet i en nettbutikk de aldri tidligere har hørt om.
  • Lavere kostnader. En av de mest åpenbare fordelene med e-handel er langt lavere kostnader enn med fysiske butikklokaler. I tillegg til alt man sparer på leie av lokaler er det også mye å hente på mindre personalkostnader.
  • Finn produkter raskere. Kunder som vet nøyaktig hva de er ute etter slipper å lete rundt i hyllene til butikken. Et raskt søk viser om produktet er på lager, og kundens preferanser kan bevares til neste visitt.
  • Eliminér reisetid og –kostnader. Mange kunder må tilbakelegge store distanser for å forflytte seg til sin foretrukne butikk. E-handel muliggjør virtuelle besøk.
  • Tilbud, kuponger og storinnkjøp blir enklere. Kostnadene ved å drive tilbudskampanjer er forsvinnende små i forhold til kjøp av kampanjer på papir, trykking av kuponger og så videre.
  • Produktinformasjon. Det er begrenset hvor mye informasjon man kan formidle i en fysisk butikk. En nettside kan lære kundene mer om hvert produkt.
  • Målrettet kommunikasjon. Når du har opparbeidet en kundebase er det en smal sak å rette kampanjer og informasjon mot dem som har størst interesse av det.
  • Åpent døgnet rundt hele året. For deg som forhandler betyr det en drastisk økning i antallet potensielle ordre. For kunden er det praktisk å kunne handle når de føler for det.
  • Skap marked for nisjeprodukter. Det kan være vanskelig å selge sære produkter i lokalmiljøet. På internett er det imidlertid en annen sak. Der grupperer mennesker seg ut ifra interesser.

Kontakt Nettrafikk

Ring oss på +47 21 39 94 11for en uformell prat om hvordan du kan få lansert din egen nettbutikk.

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!