Hopp til innholdet

Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring, også kalt content marketing, er en form for markedsføring som går ut på å lage innhold som kan være relevant for målgruppen din uten å “pushe” produktet ditt på kunden.

engasjerende.innhold.jpg – Nettrafikk

Hensikten med innholdsmarkedsføring er å bygge et forhold til kunden slik at din merkevare er "top-of-mind" når de trenger et produkt du tilbyr.

Noen eksempler på innholdsmarkedsføring:

  • Bloggartikler

  • Native ads

  • Nyhetsbrev

  • Podcast

  • Video

Stort sett bruker man egne og betalte medier, som nettside, sosiale medier og nyhetsbrev, til å spre innholdet sitt.

Hva er godt innhold? – Nettrafikk

Hva er godt innhold?

I Nettrafikk mener vi at godt og engasjerende innhold er nøkkelen til suksess i alle digitale flater. Det er hvordan du formidler kunnskapen du har på ditt fagfelt som vil trekke nye og eksisterende kunder inn på nettsiden din. Med riktig informasjon og naturlig lenkebygging, vil du i tillegg få kundene til å bruke lenger tid på nettstedet ditt (bare tenk på hvor mye tid man kan bruke på sider som Wikipedia hvis man først faller ned i det kaninhullet!).

Få hjelp av en innholdsprodusent – Nettrafikk

Få hjelp av en innholdsprodusent

Så, hva ønsker målgruppen din å lese? Er det det samme som du ønsker å formidle, eller er det muligens noe helt annet? Og hvordan skaper du innhold som trekker nye potensielle kunder inn på nettsiden din?

Å skrive gode tekster er ikke nødvendigvis bare enkelt. Innholdet skal være relevant, engasjerende og med riktig “tone-of-voice", i tillegg til at det skal ta potensielle kunder videre til neste steg i kundereisen. Våre innholdsprodusenter hjelper deg med å skrive tekst som målgruppen din faktisk vil lese, samtidig som at vi hjelper bedriften med å nå sine langsiktige mål.

Digital innholdsproduksjon med fokus på SEO – Nettrafikk

Digital innholdsproduksjon med fokus på SEO

Hvordan får du innholdet ditt til å rangere godt i søkemotorene, slik at du kan drive relevant trafikk inn til din nettside?

Svaret er enkelt: med søkemotoroptimalisering. Utførelsen av SEO er imidlertid ingen "quick fix", men en kontinuerlig prosess.

Ved hjelp av en teknisk god nettside, riktig bruk av søkeord, relevant innhold og en positiv brukeropplevelse, kan du bli mer synlig på nett og trekke potensielt konverterende trafikk inn til ditt nettsted.

Person arbeider på bærbar data – Nettrafikk

Innholdsplan

Hvilket nytt innhold skal produseres, hva bør teksten inneholde og hvilke funksjonaliteter bør legges til på nettsiden?

Når du har gjort nødvendige analyser og funnet innsikten du trenger, kan du plassere de nye søkeordene og tilhørende innsikt i en innholdsplan. På den måten vil du få oversikt over fremtidig innholdsproduksjon.