Hopp til innholdet

Displayannonsering

Hvordan kan du spisse deg mot en spesifikk målgruppe samtidig som du styrker og ivaretar merkevaren din? Jo, med displayannonsering – da annonserer du på nettsidene hvor målgruppen befinner seg.

Hva er displayannonsering? – Nettrafikk

Hva er displayannonsering?

Displayannonsering kalles også bannerannonsering, og er annonser med bilde-, tekst- eller videoelementer som deler et budskap.

Med displayannonsering treffer du målgruppen tidligere i kjøpstrakten enn ved eksempelvis søkemotorannonsering.

Ved å kjøpe på riktig tidspunkt, benytte remarketing, statiske bannere og bannere med bevegelse kombinert med resten av din mediemiks, kan du med displayannonser raskt oppnå synlighet i din aktuelle målgruppe.

Større rekkevidde

Responsive displayannonser

Responsive annonser for displaynettverket hjelper deg med å tilpasse dine annonser til en stadig mer variert kombinasjon av innholdstyper og skjermstørrelser.

I displayannonsene lastes flere annonseelementer opp (bilder, overskrifter, logoer og beskrivelse). Ved hjelp av Googles maskinlæringsmodell fastslås den optimale kombinasjonen av elementene for hver annonseplass.

Annonsenes dynamiske karakter gjør at disse passer inn på langt flere annonseplasser enn standard bannerannonser.

I tillegg kan de vises på YouTube, og bli plassert direkte i innboksen i Gmail. Dette gir følgelig større rekkevidde.

Responsive bannerannonser kan erstatte eller supplere en standard bannerkampanje.

Tre nyttige funksjoner for responsive bannerannonser – Nettrafikk

Tre nyttige funksjoner for responsive bannerannonser

Det finnes mange morsomme funksjoner å leke seg med når man driver med bannerannonsering. Under ser du noen av de mest spennende av dem.

Forbedre ytelse med videoannonsering

En stor andel mennesker får ideer og inspirasjon til kjøp via nettvideoer.

Responsive displayannonser med visuelt innhold, lyd og bevegelse har med andre ord god effekt.

Video vil vises i annonsene når det anslås at en video har størst sannsynligheten for konvertering. Anbefalt videoformatet er True View for Action med en handlingsoppfordrende Call-to-action som for eksempel «kjøp nå» eller «bestill her».

Få ny kreativ innsikt med kombinasjonsrapporten

Med kombinasjonsrapporten kan du lære hvordan sammensetningen av de ulike kreativene fungerer.

Denne rapporten viser deg de beste resultatkombinasjonene som genereres, og du ser separate kombinasjoner basert på de ulike elementene.

Lag bedre responsive displayannonser med poeng for annonsestyrken

Ved hjelp av poengkortet kan du sikre at dine responsive visningsannonser er satt opp for å lykkes.

Google Ads kontrollerer at du har det optimale antallet unike overskrifter, bilder, beskrivelser og viser hvilke elementer som kan forbedres.

Programmatisk annonsering – Nettrafikk

Programmatisk annonsering

Hvordan sikrer du at de som ser annonsene dine også er de du ønsker å nå?

Med programmatisk annonsering kan du bedre målrette deg mot målgruppen. Ved å kjøpe annonseplasser til en bestemt målgruppe og overvåke prosessen med riktige parametre, kan dette gi svært gode resultater.

Programmatiske kjøp gjøres i sanntid (RTB – real time bidding) ved at annonsørene på annonse-plasser til en bestemt målgruppe via en børs.

Sertifisert Premier Google-partner – Nettrafikk

Sertifisert Premier Google-partner

Vi er stolte av å være de blant topp 3 % av partnerbedriftene som oppnår de beste resultatene hvert kalenderår.

Merket angir at bedriften har utmerket seg gjennom bruken av Google-produkter. Det dreier seg om en sunn bedrift der kundene er fornøyde og forretningspraksisen er i tråd med Googles anbefalte fremgangsmåter.

Ansatte i Nettrafikk – Nettrafikk

Få hjelp med displayannonsering

Ønsker du hjelp til displayannonsering eller bannerannonser?

Kontakt oss på våre sider eller på +47 21 39 94 11 for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg!