Hva er fordelene med å annonsere på Google?
I tillegg til tidenes største nedslagfelt for målrettet reklame, gir det en rekke andre fortrinn å annonsere i Google:
Betal kun for resultater
Ved å annonsere på Google betaler du med andre ord kun for resultater.
Hvis ingen besøker siden din betaler du heller ingenting. Det betyr altså at kostnadene begrenser seg til det som faktisk fungerer. Her er det ikke mulig å svi av titusenvis av kroner på reklame som kanskje ikke blir lagt merke til.
Bestem nøyaktig hvor annonsen skal vises
Når du har valgt å annonsere i Google, kan du selv velge hvor, og hvem, annonsene dine skal vises for.
Dette kan kontrolleres på detaljnivå. Det er bare å velge ut fylke, by og nabolag.
Videre har Google sitt såkalte Display Network (GDN). Her er det snakk om et verdensomspennende samarbeid om visning av annonser. I USA dreier det seg om en dekning på utrolige 80 % av landet for dem som vil annonsere i Google. Norge ligger ikke så langt unna samme dekningsgrad.
Ha full budsjettkontroll
De fleste er vant til å betale for visning av annonser. Ved å annonsere i Google blir situasjonen nærmest snudd på hodet; du betaler når besøkende har klikket seg inn via reklamen.
Selve visningen av annonsen er gratis, og det er opp til deg selv hvor mye, eller lite, du vil bruke på annonsering hver måned. Oppsett vil variere etter preferanser og bedrift.
Alt er målbart
Noe av det mest utfordrende med markedsføring er at man både vet at det stort sett fungerer, samtidig som man vet at deler av innsatsen ikke har noen effekt.
Problemet er bare å finne ut hva som er hva.
Tidligere måtte en belage seg på kvalifisert gjetning og kostbare markedsundersøkelser for å orientere seg, men ved å annonsere på Google blir situasjonen en annen. Plutselig er all aktivitet målbar, og det blir svært tydelig hva som gir konverteringer og ikke.
Ulempen er at mengden informasjon kan være overveldende.
Få hjelp til annonsering i Google
Ønsker du hjelp til søkemotorannonsering og Google ads, eller lurer du på noe i forbindelse med dette?
Kontakt oss på våre nettsider, eller ta en telefon til +47 21 39 94 11, for en uforpliktende prat!