Googles tre nye markedsføringsprodukter

04/07/2018 - - Nettrafikk / 2-3 minutter lesetid (366 ord)

Hurtignavigasjon:

Google rebrander sine markedsføringsprodukter - her: de nye logoene.

Google Adwords ble lansert for snart 18 år siden og har siden den gang hatt en enorm vekst. På grunn av den massive utviklingen både i funksjonalitet og brukermasse, annonserte Google i slutten av juni at de slår sammen og bytter navn på en rekke annonseplattformer.

Google Ads sin nye logo

Google Ads sin nye logo

Fra 24. juli 2018 bytter AdWords navn til Google Ads. Nettadressen vil samtidig endres fra adwords.google.com til ads.google.com.

OBS! Skiftet til Google Ads påvirker verken resultatene eller rapporteringen for kampanjene dine.

Ny feature: Smart Campaign

Smart Campaign lanseres samtidig, og dette er en ny kampanjetype rettet mot små og mellomstore bedrifter. Smart Campaign skal gjøre det enklere for annonsører å komme i gang gjennom Google Ads sin maskinlæringsteknologi.

Smart Campaign gjøres først tilgjengelig i USA og blir rullet ut for resten av verden mot slutten av 2018.

Google Marketing Platform

Google Marketing Platform ny logo

Google Marketing Platform ny logo

Google DoubleClick og Google Analytics 360 blir ett produkt under merket Google Marketing Platform. DoubleClick er da Google sin programmatiske plattform, og Google Analytics 360 er betalings versjonen av Google Analytics (som gir tilgang på mer omfattende funksjonalitet).

Google gjør det dermed enklere for store annonsører å planlegge, måle og optimalisere programmatiske mediekjøp samt brukerferd på et sted.

Ny feature: Display & Video 360

Som en del av Google Marketing Platform lanseres Display & Video 360 som samler funksjonalitet fra DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio and Audience Center. Mer informasjon om dette vil bli sluppet av Google over de kommende ukene.

Google Ad Manager sin nye logo

Google Ad Manager sin nye logo

DoubleClick for Publishers og DoubleClick Ad Exchange er under plattformen Google Ad Manager. Dette gjelder for søk-, banner- og videoannonser.

Google har i de siste tre årene jobbet med å slå sammen DoubleClick for Publishers og DoubleClick Ad Exchange i en programmatisk plattform. Her skal publisister og innholdssider kunne jobbe smartere og enklere sammen.

Gjennom sommeren kommer det også mer informasjon om Google Ad Manager og funksjonaliteten som gjøres tilgjengelig her.

Har du spørsmål om de nye plattformene, eller ønsker du hjelp med annonsering på nett?

Ta kontakt med Nettrafikk på telefon 21 39 94 11 eller send en epost til post@nettrafikk.no, så vil en av våre erfarne rådgivere hjelpe deg!

Var denne artikkelen nyttig?
Kontakt oss
Nettrafikk AS
Nedre gate 5, 0551 Oslo
post@nettrafikk.no
Tlf: +47 21 39 94 11
Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Ring oss
Send en e-post