Hopp til innholdet

Displayannonser

Hvordan kan du spisse deg mot en spesifikk målgruppe samtidig som du styrker og ivaretar merkevaren din? Jo, med displayannonser – da annonserer du på nettsidene hvor målgruppen befinner seg.

Hva er displayannonsering? – Nettrafikk

Hva er displayannonsering?

Displayannonsering kalles også bannerannonsering, og er annonser med bilde-, tekst- eller videoelementer som deler et budskap.

Med displayannonser treffer du målgruppen tidligere i kjøpstrakten enn ved eksempelvis søkemotorannonsering.

Ved å kjøpe annonseplasser på riktig tidspunkt, benytte retargeting, statiske bannere og bannere med bevegelse kombinert med resten av din mediemiks, kan du med displayannonser raskt oppnå synlighet i din aktuelle målgruppe.

Video-in-banner

Video-in-banner er en effektiv måte å fange oppmerksomhet med film og bevegelige kreativer på en rimelig måte i displayannonse-format.

Å bruke in-banner video når deler av kampanjeløpet skal skape oppmerksomhet, er en god og rimelig løsning. Video-in-banner kjøpes som en vanlig displayannonse, og derfor holdes prisen lav selv om det er bevegelig video.

I tillegg til å være en kostnadseffektiv måte å få ut bevegelige annonser, tar in-banner video også mindre serverplass. Servere bruker mye energi og krever enorme mengder elektrisitet og vann - noe man ikke tenker på mye på i hverdagen. Men, ved å gå over til annonser som tar mindre serverplass, vil man kunne etterlate seg et langt lavere CO2-avtrykk.

Annonser med kontekstuelle plasseringer – Nettrafikk

Annonser med kontekstuelle plasseringer

Er det ikke alltid moro når en annonse passer helt perfekt med konteksten du ser den i?

Å bruke kontekstuelle plasseringer for displayannonser gir en ekstra mening rundt annonseringen. Måten dette gjøres på, er ved å spesifisere ønskede ord og uttrykk annonsen skal dukke opp rundt. F.eks. en solkrem-annonse som er synlig på en nyhetsartikkel om pent vær på påskefjellet, eller restauranter med uteservering.

Programmatisk annonsering – Nettrafikk

Programmatisk annonsering

Hvordan treffe målgruppen du ønsker og effektivisere både mediekjøp og mediesalg, samtidig som du holder kontroll på kostnader?

Programmatisk annonsering, ofte bare kalt "programmatic", er en digital og automatisert måte for kjøp og salg av annonseplasser fra publisister (medier). Denne måten å drive digital annonsering kan ha stor innvirkning på effektivitet og performance i din bedrift.

En av de største fordelene med programmatisk er at det gir muligheten til å bygge nye målgruppesegmenter, og utnytte læring fra kampanjer på en veldig smart måte. All data som skapes fra programmatiske kampanjer, er data merkevaren kan bruke for videre annonsering, i motsetning til hvis displayannonser kjøpes direkte fra medier.

Google-logo på mobilskjerm for å illustrere sertifiseringen Google Premiere-partner – Nettrafikk

Sertifisert Premier Google-partner

Vi er stolte av å være de blant topp 3 % av partnerbedriftene som oppnår de beste resultatene hvert kalenderår.

Merket angir at bedriften har utmerket seg gjennom bruken av Google-produkter. Det dreier seg om en sunn bedrift der kundene er fornøyde og forretningspraksisen er i tråd med Googles anbefalte fremgangsmåter.

Ansatte i Nettrafikk – Nettrafikk

Få hjelp med displayannonsering

Ønsker du hjelp til displayannonsering eller bannerannonser?

Kontakt oss på våre sider eller på +47 21 39 94 11 for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg!